Andelslisterne A/S | CVR-nr.: 43274732 | Oslo Plads 14 | 2100 København Ø | kontakt@andelslisterne.dk
Andelslisterne A/S leverer en internetbaseret platform, hvor boligsøgende brugere kan skrive sig op til en andelsbolig.
Som bruger kan du skrive dig op til en eller flere andelsboliger i de andelsboligforeninger, som er tilknyttet Andelslisterne.
Andelslisterne formidler alene kontakten mellem brugerne og andelsboligforeningerne.
Det er de enkelte andelsboligforeninger, som tildeler andelsboligerne efter deres egne regler herfor.
I disse brugervilkår bruger vi følgende definitioner:
Dit medlemskab løber, indtil det opsiges. Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab uden varsel, idet du dog ikke får refusion for en allerede betalte periode.
Du skal selv sikre, at du til enhver tid har tilknyttet en aktuel, gyldig og anerkendt betalingsmåde til din konto.
Hvis det ikke lykkes os at trække din betaling ved fornyelse af dit medlemskab, vil vi sende dig en meddelelse herom til den e-mailadresse, som du har tilknyttet din konto. Hvis du ikke inden den i e-mailen fastsatte frist har betalt for fornyelsen af dit medlemskab, ophører medlemskabet uden yderligere varsel.
Når dit medlemskab ophører, bliver du slettet fra alle ventelister. Hvis du senere skriver dig op igen, vil du blive tilføjet på ventelisterne på ny uden hensyn til en eventuel anciennitet fra en tidligere opskrivning.
Når du skriver dig op til en andelsbolig, betaler du forud for ét år. Ved dit medlemskab har du accepteret, at vi automatisk opkræver betaling for det næste år på den kalenderdag, der svarer til datoen for din første opskrivning.
Når vi fakturerer dig for dit medlemskab, vil vi tillægge eventuelle skatter samt eventuelle transaktionsgebyrer på selve betalingen, som vi måtte blive pålagt. Ved nogle betalingsmåder kan udstederen afkræve dig visse gebyrer, f.eks. for udenlandske transaktioner eller andre gebyrer i forbindelse med behandlingen af betalingsmåden.
Henvend dig til udstederen af betalingsmåden for yderligere information.
For at oprette dig som bruger skal du angive en eller flere betalingsmåder. Du kan selv opdatere din betalingsmåde på din konto på siden. Det kan også ske, at vi selv opdaterer dine betalingsmåder med oplysninger leveret af betalingstjenesteudbydere. Du giver tilladelse til, at vi må opkræve betalinger ved brug af en hvilken som helst betalingsmåde, der er tilknyttet din konto.
Vi vil fra tid til anden ændre vores brugervilkår. I givet fald vil du få et varsel på 30 dage.
Hvis du ikke kan acceptere de varslede ændringer, kan du du opsige dit medlemskab.
I dette tilfælde vil du få refusion for perioden fra opsigelsen og til udløbet af den allerede betalte periode.
Hvis vi ændrer vores priser, vil du få et varsel på 30 dage. Under alle omstændigheder vil de ændrede priser dog først få virkning ved betaling for den næste periode. Hvis du ikke kan acceptere de varslede priser, kan du du opsige dit medlemskab til udgangen af den allerede betalte periode.
Når du skriver dig på en venteliste, vil vi registrere din identitet og tidspunktet for opskrivningen, således at vi kan beregne din eventuelle anciennitet korrekt.
Tildelingen af lejligheder foretages suverænt af andelsboligforeningerne.
Vi har ingen beføjelser i forbindelse med tildeling af lejligheder.
Andelsboligforeningerne har meget forskellige regler for tildeling af boliger, og i mange tilfælde kan eksisterende andelshavere have forskellige fortrinsrettigheder i forhold til eksternt opskrevne på en venteliste.
Hvis du vil vide mere om en specifik andelsboligforenings regler for tildeling af boliger, skal du rette henvendelse til andelsboligforeningen direkte.
Når du kommer i betragtning til en andelsbolig, vil vi sende dig en meddelelse til den e-mailadresse, som du har tilknyttet din konto. Der kan være meget korte frister for at reagere på en sådan meddelelse. Du er selv ansvarlig for at sikre, at den oplyste e-mailadresse er korrekt, og at du modtager e-mails sendt til den pågældende adresse, herunder at sådanne e-mails ikke bortsorteres som uønsket post.
Din opskrivning er personlig og kan kun udnyttes af dig. Du skal derfor selv flytte ind i en tildelt bolig. Du kan i almindelighed flytte ind med din husstand, men du kan ikke forvente at kunne lade andre flytte ind alene, herunder for eksempel dine voksne børn. Uanset det i dette afsnit nævnte er det under alle omstændigheder andelsboligforeningernes individuelle regler, som afgør, hvem der kan overtage en bolig.
En andelsboligforening kan til enhver tid i overensstemmelse med sine egne regler suspendere sin venteliste. Du får ikke noget krav mod Andelslisterne, hvis vi ikke længere skal administrere en eller flere ventelister for andelsboligforeningerne.
Det medlem, der har oprettet et medlemskab, og som betaler for medlemskabet, ejer medlemskabet og er ansvarlig for enhver aktivitet, der foregår på siden. Du skal selv sørge for at bevare kontrollen over kontoen og undgå, at andre opnår adgang til den. Du bør derfor ikke afsløre adgangskoden eller detaljer om betalingsmåden, som er tilknyttet kontoen, over for andre.
Brugervilkårene er underlagt dansk ret.
Andelslisterne må på ethvert tidspunkt overdrage sine rettigheder og forpligtelser i forhold til brugerne og efter disse brugervilkår til en anden uden yderligere samtykke.
Vi kommunikerer med dig om dit medlemskab (for eksempel betalingsgodkendelser, fakturaer, ændret adgangskode eller betalingsmåde, meddelelser) udelukkende i elektronisk form til den e-mailadresse, som du har tilknyttet din konto.
Senest opdateret den 23. august 2022
Andelslisterne A/S | CVR-nr.: 43274732 | Oslo Plads 14 | 2100 København Ø | kontakt@andelslisterne.dk
© 2025 Andelslisterne A/S
Vi og udvalgte tredjeparter ønsker dit samtykke til at anvende cookies og indsamle persondata om IP-adresse, ID og din browser til præferencer, statistik og marketingformål. Se mere information under Manage services og i vores persondatapolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage eller ændre indstillinger fra vores "Cookiedeklaration", eller ved at trykke på "Administrer samtykke" ikonet nederst i venstre side af hjemmesiden.
Dine valg anvendes på hele websitet.
Under “Vælg præferencer” kan du vælge af og til hvilke formål, der må blive sat cookies og behandlet persondata. Se også vores cookiepolitik og brugervilkår.